fredag 3 augusti 2007

Del 8: Andra dagen med Hinto Fluss

När jag vaknade i morse hade jag helt glömt bort Hinto Fluss. Ni minns Hinto? Österrikaren som fastnade i huvudet på mig igår?

Istället koncentrerade jag mig på den pöl av saliv jag åstadkommit under natten. Liknade inte fläcken en ganska exakt karta över Belgien?

Jag klev upp och åt lite frukost. Hade inget hemma så det fick bli strössel. Smakade bra.

Gick ner till affären och handlade lite bröd och mjölk så att jag hade något mer varierat till imorgon. Gamla, fula fru Gustafsson stack som vanligt ut sitt fula tryna genom dörrspringan. Var hon inte längre idag? Jag reflekterade aldrig över det förrän jag kommit ner ett par våningar till men visst var hon nästan en decimeter längre idag. Jag beslöt mig för att undersöka saken närmare när jag gick tillbaka och när jag passerade hennes dörr på hemvägen så märkte jag mycket riktigt att hon var längre än vanligt. Men det hade sin förklaring. Det visade sig nämligen att hon stod på MIN KUB! Jaja, det är inte mycket annat att göra än att köpa en ny...

Strax efter halv ett gjorde sig plötsligt Hinto Fluss påmind genom att börja spela Helmut Lotti-skivor på hög volym. Jag blev våldsamt irriterade och började leta upp en bild av Helmut på internet för att sätta upp på min darttavla. Då upptäcker jag något väldigt skrämmande. Helmut Lotti och Christians Olssons tränare Yannick Tregaro är förbluffande lika!

Är det en komplott mot mig efter mitt försök att bota Christian Olsson från sin trestegsskräck? Försöker Yannick Tregaro hämnas på mig genom Hinto Fluss och Helmut Lotti? Eller är alltihop bara hjärnspöken? Frågorna hopar sig.

Nu ska jag kasta pil.


  Yannick Tregaro?      Helmut Lotti?

Så blev min dag. Inte.

Inga kommentarer: