torsdag 2 augusti 2007

Del 7: Vem fan är Hinto Fluss?

En del människor klagar ibland på att de får låtar som fastnar i huvudet på dem. Det händer aldrig mig. Däremot händer det att människor fastnar i huvudet på mig.

Ikväll flyttade Hinto Fluss in. Han är från Österrike tror jag. Hinto bor nu bredvid mitt talcentra och det är inte så lyckat. Plötsligt kommer det meningar som "Om man skulle fluss en macka." eller "Undrar vem som hinto tegelstenen." ur min mun. Jag är en tragisk jävel.

Hinto Fluss är dock ännu mer tragisk. Han berättade att höjdpunkterna i hans liv (innan han flyttade in i mitt huvud) var när han bytte vatten till sin guldfisk.
"Men guldfiskar är väl kul?" sa jag.
"Nä, min är död." svarade Hinto.

Hintos föräldrar är homeopater, men de har valt att leva ihop ändå.

För en stund sedan ringde det på min dörr. Det var budet som kom med kartongen som Anitra lovat mig. Hon hade slagit in den i julklappspapper. (Om jag sparar det har jag papper så det räcker åt mina julklappar till år 2013.) Gulligt. Hinto tror att hon stöter på mig.

När jag öppnat min tidiga julklapp (4 månader och 22 dagar kvar!) såg jag att hon skrivit något på kartongen.

"Jag vet allt om din och Görans sms-konversation från tidigare i år! Du äcklar mig! Därför krossade jag ditt fönster!" stod det med stora bokstäver. Hon har visserligen alltid varit lite bakvänd men om jag har förstått allt rätt så:

1. Anitra upptäcker min och Görans sms-konversation och blir så arg att hon tar reda på var jag bor, åker hit, letar upp en tegelsten som hon kastar in genom mitt fönster.

2. Hon känner dock ånger innan hon kastar den och skriver en lapp med ordet "Förlåt" på som hon klistrar fast på stenen.

3. Hon ångrar sig igen och ringer mig och säger, nej, kvittrar, att jag kan få en kartong av henne.

4. Blir återigen arg på mig pga den tidigare sms-konversationen med Göran och skriver därför att jag äcklar henne på kartongen som jag fått av henne för att hon krossat mitt fönster som hon i samma ögonblick som hon krossade det också bad om ursäkt för det..

Den kvinnan är fan ta mig bakvänd. Hinto håller med.

Sökandet efter ordet med flest k går vidare. Rokokokokoskontrast leder nu. Säger Hinto.

För övrigt är det nåt skrämmande med att Hinto har samma initialer som Helge Fossmo...

Foto från Hinto Fluss och hans familjs badsemester i Frankfurt 2002.


Så blev min dag. Inte

Inga kommentarer: