torsdag 9 augusti 2007

Del 19: Melon von Sivers

Jag tog en längre promenad än vanligt efter frukost idag. När jag ställt in maten fortsatte jag ut genom dörren. Det brukar jag aldrig göra.

På stan mötte jag ett bekant ansikte.
"Ursäkta, är inte du Malou von Sivers?" frågade jag.
"Jag heter faktiskt Melon! Jag är så trött på alla som inte kan stava eller uttala mitt namn rätt!" svarade hon och fortsatte:
"Vi har faktiskt bildat en förening; VMF, Vi Med Fruktnamn. Det är bland annat jag, Mango Härenstam och förre SSU-ordföranden Ananas Sjödin som är medlemmar."
"Men gör det så mycket att folk inte vet vad ni heter?" undrade jag.
"Nu svor du i min kyrka!! Du ska passa dig jävligt noga! Jag känner Banarne!" fräste hon och gick med snabba steg därifrån.

På hemvägen såg jag en löpsedel med Fikon Reinfelt.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: