måndag 20 augusti 2007

Del 21: 10 dagars koma

Chocken från den 10 augusti gjorde att jag hamnade i koma. Först i natt vaknade jag upp igen. Jag har förlorat min talförmåga och har gått en snabbkurs i teckenspråk nu på morgonen för att kunna diktera min inte-dagbok åt en sköterska som lovat lägga upp min rapport.

Jag är också förlamad från skenbenen och neråt. Vilket öde! Mina ben kan gå men fötterna fattar inte hur de ska hantera golvet…

Men jag kanske ska återgå till den 10 augusti då min värld föll samman.

Ni minns kanske att jag sedan Hinto Fluss lämnat min hjärna fått en liten egenhet som gör att varje gång jag nyser så får jag en kort sekvens från en lägenhet någonstans uppspelad för min inre syn. De ledtrådar jag sett (en mängd kammar, hårtorkar, borstar mm, långa blonda hårstrån i handfatet, m fl) har gjort att jag hoppats få se en snygg, blond tjej men oj vad jag bedrog mig!

Efter min sista nysning (jag kommer ALDRIG mer att nysa!) såg jag en snutt från badrummet i lägenheten och i badkaren låg en blond, långhårig, naken RUNAR SÖGAARD! Jag ramlade baklänges av chocken och landade rakt på mitt ägg som vid det här laget nåt den imponerande längden 142 centimeter!

Trots dessa imponerade centimeter krossades ägget och ut ramlar en blond, långhårig, naken (140 centimeter lång) RUNAR SÖGAARD!

Luften i rummet gav honom dock krafter att snabbt växa till normal längd och snart började han försöka kraxa fram några ord.

Plötsligt kommer talet till honom och han vrålar "Jej er Kurt Drövel, jej er Kurt Drövel!" medan han springer ut ur min lägenhet. Mer minns jag inte för sen blev allt svart och jag har som sagt legat i koma sedan dess.

Är det nån som vet hur det gått för Christian Olsson?

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: