torsdag 2 augusti 2007

Del 6: Anitra Steen

Några minuter efter det att jag postade min förra blogganteckning ringde min mobil. Christian, tänkte jag i ett fåfängt ögonblick, men inte. Anitra Steen presenterade sig. Åh nej, tänkte jag. Hade hon hittat min och Görans sms-konversation från tidigare i år? Men nej.

"Jag såg att du behövde en kartong. Göran var gräsänkling igår och kände sig visst lite ensam så han beställde hem smörgåstårta. Jag tänkte att du kunde få kartongen som blev över." kvittrade hon. Ni som hört Anitra kvittra vet att man inte vill höra henne göra det.

"Men mitt fönster är 2 x 1.5 meter! Jag behöver en större kartong." sa jag.
"Du känner väl Göran?" kvittrade Anitra vidare.

Så imorgon kommer ett bud med kartongen som Göran Perssons smörgåstårta kom med.

Annars har jag mest funderat över vilket ord som innehåller mest k. Rokokokokosboll leder hittills.



Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: