måndag 6 augusti 2007

Del 14: Peppar, peppar

När jag klev upp i morse märkte jag att något inte var som vanligt. I hallen kom svaret. Någon hade rullat ut en rulle toalettpapper på golvet. Jag fann genast två misstänkta. Min piraya Fishy Blubb Blubb och harkranken.

Jag började fråga ut Fishy Blubb Blubb som argt svarade: "Jag är en fisk! Jag är fast i det här jävla akvariet!"
Han har en poäng, tänkte jag och letade upp harkranken.

Han satt i ett hörn i taket i köket och såg oskyldig ut.
"Varför har du rullat ut en rulle toalettpapper i hallen?" frågade jag.
"Vad är toalettpapper?" frågade harkranken.
"Vad är hall? Vad är rulle? Du måste prata så jag begriper." fortsätte han och jag visste att jag prickat rätt.

"Jag har inget emot att du bor här men låt bli mina grejor!" skrek jag.

I samma ögonblick hörde jag min granne fula, fru Gustafsson som började vråla att det ska vara tyst på morgnarna. Herregud, klockan var halv nio och min hall var full av toalettpapper. Får man inte skrika då, när får man då skrika? Överkänsliga tantjävel...

Annars har det hänt två saker, en bra och en dålig.
Det positiva är att mitt ägg fortsätter växa och är nu dubbelt så stort som när jag hittade det. Det negativa är att jag blivit immun mot peppar...

Så blev min dag. Inte.

Inga kommentarer: