torsdag 9 augusti 2007

Del 18: Jävla elefanter

Ibland måste man handla. Såna dagar blir aldrig bra...

Min närmsta affär är AG:s och i och med att det också är Alhaji Gäddhängs initialer så gruvar jag mig för att gå dit. Jag vet, jag vet, det är mitt fel att han har dessa initialer eftersom det är jag som gett honom det öknamnet, men det spelar ingen roll, det känns ändå som om han kommer att kliva ur det där stora AG:s-märket ovanför ingången varje gång jag ska gå in.

En annan sak som gör att jag gruvar mig för att gå dit är alla elefanter som står utanför och tigger pengar till sina nosejob. Och jag har så fruktansvärt svårt att säga nej så jag gör alltid av med mer pengar på elefanterna än på mina varor..

Idag behövde jag köpa en bal toalettpapper och det vet ju alla hur pinsamt det är. För precis som man blir jäkligt skrivsugen när man går förbi hyllan med kollegeblock så blir man ju väldigt bajsnödig när man går förbi toalettpappershyllan. Jag går aldrig förbi toalettpappershyllan om jag inte ska köpa toalettpapper. Jag tar stora omvägar förbi toalettpappershyllan om jag inte ska köpa toalettpapper. För jag vill inte behöva fråga personalen om jag får låna personaltoaletten.

Det blev så pinsamt en gång när jag skulle köpa toalettpapper och behövde låna personaltoaletten. När jag kommer in visar det sig nämligen att det inte finns något toalettpapper så jag öppnar min bal och tar fram en egen rulle och sätter den i toalettpappershållaren.

När jag sedan kommer till kassan är alltså min toalettpappersbal öppnad och saknas en rulle. Tjejen i kassan frågar skämtsamt: "Kunde du inte hålla dig?"
"Nä" sa jag. Hennes leende försvann rätt snabbt kan jag säga..

Annars växer ägget bra. Det är ungefär 20 cm långt nu och jag kan svära på att jag hört små, pickande ljud därinne från! Jag är så spänd på vad det ska komma ut därifrån och visst är det fascinerande att ägget VÄXER!

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: