torsdag 23 augusti 2007

Del 22: Koma-dröm

Råkade in i en slags efterkoma så gårdagen försvann. Det sägs att man inte drömmer när man ligger i koma men jag kan dementera det nu. För jag har drömt..

Jag drömde att jag vaknade av att någon, jag hade tydligen flickvän, väcker mig och önskar grattis på födelsedagen. Jag fyller tydligen år. Jag tackar och får en present som jag öppnar. Hon har köpt en C64-joystick och jag blir jätteglad! Något senare kommer mina föräldrar och min bror på besök. De har också köpt en C64-joystick!! Helt sjukt!

Jag tar med min flickvän och mina släktingar på restaurang Thai! Thai! där jag bjuder på mat och sedan åker vi ner till Ribersborgs Kallbadhus och fikar.

Efter detta tycker mina släktingar att det får vara bra och åker hem igen.

Jag och min flickvän förbereder lite grand inför kvällens festligheter då lite gemensamma vänner ska komma och sedan spelar jag C64-spel tills första gästen dyker upp.

Snart sitter David, Magnus, Julia, Mackan, Rosi, Isac, Samuel, Karin, Ulle, Åsa, Jenny, jag och min tjej och äter snittar, kakor, chips, godis, ostbågar, kakor och tårta så det står härliga till. Jag har fått chocklad, en ballong, en ballongvisp(!), tre böcker, en kylskåpsmagnet med ett foto på Kungen(!), ett par strumpor och en tshirt.

Mackan blev förresten eld och lågor över min joystick och köpte genast min ena.

Senare på kvällen spelar jag Speedball på min kvarvarande C64-joystick.

Jag blir så j-vla avundsjuk...!

Så var min dag.

Inga kommentarer: