lördag 4 augusti 2007

Del 11: Hinto Fluss och John Malkovich

Det är lördag. Jag tänkte sova länge. Det sket sig...

Strax efter åtta ringde det på dörren. Efter en stund masade jag mig ur sängen med täcket virat om mig, tittade i titthålet och öppnade dörren.

Utanför stod ett stolpskott.

Hej? sa jag. Hej.. Jag är ett stolpskott.

Ja, jag ser det, sa jag.

Vill du se min retur? frågade han.

Nej, jag tror inte det, sa jag och såg besvikelsen lysa i hans ögon.

Nähä, sa han och gick därifrån.

Varför ringer allt möjligt löst pack på just hos mig? Jag bor ändå på femte våningen...

Jaja, framåt ett ringde Glocalnet och undrade om jag ville ringa billigare. Ja, sa jag, och la på luren.

Efter det bytte jag glödlampan i badrummet. Den gick sönder för några månader sedan. Jag har blivit en jäkel på att blunda och pinka samtidigt sedan dess.

Hinto Fluss har hållit sig lugn hela dan. Sedan han fick John Malkovich på hjärnan så har han kanske insett vad det är jag går igenom.

Nu ska jag städa min navel.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: