lördag 15 mars 2008

Del 27: Melodifestivalen

Gissa om fula fru Gustafsson skryter för sin inneboende syster om sin sonson Björn som är så duktig och gör sån succé i det där Melodifestivalspektakelet.

Jag har förresten fått information från en säker källa som säger att kvällens telefonomröstning är riggad och att Christer Sjögren kommer att vinna.

"Inte en chans" säger ni. Jo, säger jag. Min källa vet vad han snackar om, det var nämligen han som "fixade" lottningen till Champions League häromdan.

Jag försöker hitta en bra relationsrådgivare för Benke och Fishy Blubb Blubb 2 kommer inte överens.

De gör nästan inget annat än bråkar.

"Du är så ful med dina långa ben" säger Fishy Blubb Blubb 2 till Benke.
"Bara för att du gömmer dina på insidan" svarar Benke tillbaka..
"Tyst med er, ni verkar ha glömt att jag är här" säger harkranken.

Och från våningen under hör jag fula fru Gustafsson berätta om Björns glöggfylla för sin syster för 23:e gången...

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: