onsdag 26 mars 2008

Del 51: Fishy Blubb Blubb 2 får en identitetskris

Jag visste att jag inte skulle ha lagt upp min dagbok på internet.. Nu visar det sig att min piraya Fishy Blubb Blubb 2 har lyckats hitta den när han slentriansurfade på (fiske)nätet. När han läste det här fick han en identitetskris.

"Om Fishy Blubb Blubb 2 dog i en trafikolycka, vem är då jag!?" brölar han.

Sanningen är att jag efter trafikolyckan gick tillbaka till Akvarie och Lustgas och köpte en ny fisk men eftersom jag aldrig hann få hem den kunde min nya fisk få samma namn tänkte jag. Jag har nämligen min uppfattning klar kring frågeställningen "Om en fisk dör i en trafikolycka, var det då egentligen en fisk?"

Fishy Blubb Blubb 2 håller inte med utan krävde att få bli omdöpt.
Så det var inte mycket annat att göra än att döpa om honom.

RENAME "Fishy blubb blubb 2" TO "Fishy Blubb Blubb v3.0"

På dopmiddagen åt vi Fishy Blubb Blubb v3.0´s favoriträtt; halva snabbmakaroner.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: