måndag 17 mars 2008

Del 32: Kung Nebukadnessar II

Jag vet med bestämdhet att rymdskeppet Nebukadnessar nämns redan i den första filmen i Matrix-triologin, men när jag tittade på den tidigare idag var de scenerna bortklippta.

Tog bussen till Centralen för att se om mannen från igår stod där. Innan jag kom fram slog det mig att det var kung Nebukadnessar II han pratat om. Uppföljaren alltså. Inte alls lika bra som ettan..
Tror inte jag hade fått reda på så mycket om Matrix även om jag fått tag på mannen.
Gick av vid nästa hållplats. Kände inte igen mig.

Tog en taxi hem. Taxichauffören blev inte jätteglad när han såg att hans bil var borta.

Hittade ingen ledig parkering så jag styckade den och grävde ner den i trädgården. Mindes plötsligt Niklas Strömstedts gamla slagdänga där han sjöng "Vi delade en taxi och begravde den, nånstans vid en sjö."
Vet inte varför den kom till mig, jag bor ju inte vid en sjö.

Mörbultheten i kroppen är på väg bort. Skönt. Det gjorde gott att stycka taxin.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: