tisdag 25 mars 2008

Del 48: Benkes badkar

Jag berättade för harkranken om gårdagens projekt.
Han sa att jag hade fel. Det får plats 25 413 makaroner i ett paket och inte 25 412 som jag sa. Jag ville inte starta en diskussion och riskera att göra mig ovän med honom. Hans benoperation gick bra och han går och mallar sig över sin sju ben (han fick ett på köpet) men det är han värd. Han löste ju mysteriet med varför jag vaknat genomblöt och mörbultad senaste veckan.

Men det behövdes ingen diskussion om den sista makaronen, jag fick svaret ändå. Några dagar tidigare hade nämligen harkranken och Benke, min spindel, hjälpts åt att frakta ut en makaron ur paketet, delat den på längs med på mitten och fyllt igen ändarna. På så sätt hade Benke fått sig sitt alldeles egna badkar!

Halvan som blev över slängde de till Fishy Blubb Blubb 2 som nu har fått en ny favoriträtt; halva snabbmakaroner.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: