lördag 22 mars 2008

Del 44: Taximobben

Det står en folkmassa utanför mitt hus. Det är tur att jag bor på femte våningen för de verkar väldigt upprörda. Hoppas de inte kastar lika bra som Anitra Steen.

Det verkar vara Robinson-Zübeyde som samlat ihop mobben sedan hon såg mig stycka hennes pappas taxi.

Jag tittar ut genom fönstret och ser en mängd ansikten jag känner igen. Niklas Strömstedt, Måns Zelmerlöw, Lars Winnerbäck, Robinson-Robban (som dagen till ära målat ansiktet gult, nyskapande.. Men vad fan, det är ju påsk!), Fredrik Reinfeldt, Robinson-Zübeyde och hennes pappa, fula fru Gustafsson och hennes syster, Johnny Ekström, bröderna Herreys, Peter Forsberg och Johnny Holm är några av dem.

Plötsligt vecklar de ut en stor banderoll som det står "Artister mot Taxislaktare" på och så brister de ut i sång!!

"Varför hade du ihjäl den fina bilen?
Varför skiljde du dess bakaxel från huv?
Varför tillät ditt samvete den dealen?
Varför inte nöja sig med att va tjuv?

Varför krossade du Zübeyedes pappas drömmar?
Varför slog du dem i kras som ett äggskal?
Han vill strypa dig med taxidroskans tömmar,
men vi hindra honom och gav honom ett val.

Du kan antingen slå honom på hans öra,
eller också samlar vi ihop en mobb.
Som tar ledigt från det som vi brukar göra
från arbetslöshet, skola och från jobb.

Och sen ställer vi oss utanför hans hem.
Och sjunger hemska sånger utan pjåsk.
Och när klockan slagit 13:25,
så går vi hem till Måns och firar påsk, tjohej!"

Sen börjar de om från början igen. Så nu önskar jag att klockan ska bli 13:25 så de försvinner...

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: