söndag 23 maj 2010

Del 153: Sköna söndag!

Ah, söndag!

Jag tycker egentligen inte att söndagar är skönare än andra dagar så jag bojkottade TV-programmet Sköna söndag när det gick.

Eller vänta... Det gick ju så tidigt på dagarna att jag inte var vaken ännu, så var det!

Jag ringde pensionatsinnehaverskan (400 poäng i Alfapet) och skällde ut henne för att hon inte sagt vad som hände om man slickade på trolldrycksfläcken. Hon frågade hur jag kunde prata om jag var förvandlad till groda. Det enda som kunde rädda någon tillbaka var om man åt palsternacka och det gillar inte grodor. Tydligen hade min överkonsumtion av palsternacka den positiv effekten att jag inte kunde förvandlas till groda.

Efter detta dramatiska samtal gick jag ner i parken med min trolldrycksbefläckade (450 poäng i Alfapet) kudde och lämnade den på en bänk. Jag tänker att den kan komma till användning för någon av alla uteliggare som brukar hänga där. Det var lite sorgligt att behöva säga farväl men det var bäst för oss alla. Min nya kudde tycker inte om konkurrens.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: