torsdag 13 maj 2010

Del 140: Telefontrakasseri på saneringsfirman!

Som jag skrev tidigarebrände Jimmy Hoffa upp manuset till den fjärde boken om Lisbeth Salander i slutet av förra veckan. Jag lyckades rädda slutet (boken slutar "Lisbeth log") men eftersom jag använde en pulversläckare så var jag tvungen att sanera lägenheten.

Jag försökte ringa saneringsfirmor hela måndagen men det verkade som om min telefon inte fungerade. Jag fick ingen ton i luren. Till slut fick problemet sin lösning. Jag hade nämligen glömt att jag hade små pennor i öronen.

När jag väl fått ut alla pennor så fick också ton i telefonen och kom fram till saneringsfirman. Mannen som svarade lät väldigt irriterad. Det visade sig nämligen att någon ringt och telefontrakasserat dem hela dan! Över 300 samtal hade det fått ta emot av någon som inte sa någonting! Vilka idioter det finns!

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: