torsdag 13 maj 2010

Del 141: Semester

Saneringsfirman kom redan på måndagkvällen för att sanera min lägenhet. Det visade sig vara ett större jobb än jag trott. Min lägenhet visade sig nämligen vara hela 72 kvm trots att det bara står 69 kvm i kontraktet. Hyresvärdar! Man kan aldrig lita på dem!

Så killarna som för övrigt såg ut som en blandning av bröderna Herreys och en telefonkiosk rådde mig att ta några dagars semester för att de skulle bli klara.

Eftersom jag inte hade någon att resa med (Jimmy Hoffa ville inte följa med) så tog jag min kudde under armen och reste till Österlen där jag tog in på pensionat. Mycket trevligt!

På kvällen hade de kudd- och muffinsfest i källaren. Eller.. Det var bara en muffinsfest egentligen, men jag hade med mig kudde och de kom bra överrens och festade på ganska bra. För bra för min smak så jag lämnade sällskapet vid midnatt. Då såg det värre ut än när oreganon var på kanelen! Muffinsar kan verkligen kröka till det...

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: