torsdag 20 maj 2010

Del 150: Jag känner stor sympati för alla grodyngel

Det var alltså blå trolldryck som hamnat på min kudde. Pensionatinnehaverskan (400 poäng i Alfapet) vägrade dock berätta vad det var för sorts trolldryck så jag blev tvungen att slicka på kudde för att få reda på det. Det var salt trolldryck.

Dessutom blev jag förvandlad till groda för ett kort ögonblick. Det är inget jag rekommenderar.

Efter denna erfarenhet känner jag en väldig sympati för alla grodyngel. De har ingen aning om vad de ska bli. Som ägg ligger de som en prick i gelé och tänker "Undrar vad jag ska bli när jag blir stor. Jag kanske blir en häst, eller en blomma, eller EN GIGANTISK PRICK I GELÈ!"

Så besvikna de måste bli när de märker att de bara blev en groda.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: