onsdag 26 maj 2010

Del 156: Paddor!

Så fort jag hörde nyheten om att alla uteliggare försvunnit från Hålfotsparken och att grodpopulationen i området samtidigt ökat så förstod jag att det berodde på min kudde. Därför bestämde jag mig för att göra något åt problemet. Lösningen var enkel. Jag sov på saken.

När jag vaknade sprang jag genast ner till parken. På vägen dit bestämde jag mig för att ha chickenrace med en lyktstolpe. Och så vinner jag! Lyktstolpen vek undan i sista sekunden. Stackarn, den första lyktstolpen i världen att förlora ett chickenrace. Jag blev så klart tvungen att trösta honom en stund innan jag kom vidare.

Väl nere i parken såg jag att det inte alls var någon ökning av grodpopulationen i Hålfotsparken som nyheterna rapporterade om igår. Det var en ökning av paddpopulationen! (300 poäng i Alfapet.)
Fan, man kan aldrig lita på nyheterna!

Uteliggarna? Tss, de hade bara tagit semester och åkt till Armbågsparken istället. Spjuvrar!

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: