måndag 28 april 2008

Del 74: Bollhavet

Ursäkta..

Jag hoppas ni inte saknat mig under veckan som gått. Jag har haft fullt upp.
Det började i onsdags...

Mina terapisamtal med Fishy Blubb v4.0 som drabbats av hydrofobi hade inte gett någonting.

Istället började jag upptäcka små, små förändringar i Fishy Blubb Blubb v4.0´s fysik. Fenorna tycktes minska i omfång, färgerna började anta svart eller vitt och han började tjippa efter luft vid ytan, nästan som om han hade utvecklat lungor!

På fredagen var evolutionen klar och han hade förvandlats till något som liknade en lemur!

Men jag märkte att något saknades hos min vän. Badandet.. Även om han drabbats av sådan stark hydrofobi att han sakta med säkert utvecklats från vattenlevande till landlevande så saknade han badandet. Vattnet var han fortfarande livrädd förr och här hjälpte inga simpla våtdräkter.

Resten av fredagen och halva lördagen gick åt till att fundera över att hitta ett substitut. Och på lördagen kom jag på det! Ett bollhav!

Åkte till IKEA och införskaffade ett sådant och när jag kom hem blev Fishy Blubb Blubb v4.0 eld och lågor! Det var nära han blev utbränd på kuppen!

Jag byggde snabbt ihop bollhavet men när jag var klar upptäckte jag att en viktig bit fattades; botten.

Jag försökte förklara för Fishy Blubb Blubb v4.0 att jag var tvungen att åka tillbaka till IKEA för att införskaffa en sådan, men eftersom de hunnit stänga kunde jag inte göra det förrän på måndag.

Fishy Blubb v4.0 blev ursinnig och tillät inte några såna bortförklaringar så det fanns inget annat att göra än att låta honom inviga bollhavet.

Så nu har jag ett bottenlöst bollhav i sovrummet. Och Fishy Blubb Blubb v4.0 är lyckligare än någonsin!

Nu ska jag ut på stan och se om jag kan hitta en billig digitalkamera. Eftersom jag bara ska ta ett kort på Fishy Blubb Blubb v4.0 hoppas jag kunna hitta en engångsdigitalkamera.

Så var min dag. Inte.

Om du har missat historien om Fishy Blubb Blubb v4.0 så använd länkarna nedan.

Del 64: Fishy Blubb Blubb v4.0
Del 65: Min nya vän Fishy Blubb Blubb v4.0
Del 69: Fishy Blubb v4.0 har hydrofobi

Inga kommentarer: