fredag 4 april 2008

Del 61: Dyr lösning på taxi-problemet

Det blev en dyr lösning på mitt taxi-problem. Jag blev ju tidigare idag klar med monteringen av Robinson-Zübeyedes pappas taxi men kunde inte få ut den ur vardagsrummet.

Men jag kom på en lösning! Jag bor ju överst i ett femvåningshus så det är ju bara att lyfta bort taket med en lyftkran.

Funderade först på att ringa Dubai och låna en av deras kranar. Enligt uppgift finns nämligen 25% av all världens lyftkranar i Dubai. Sen slog det mig att resten står i Malmö så jag öppnade bara fönstret och bad en av kranförarna vända sin kran och lyfta av taket på mitt hus. Sedan bad jag en annan kranförare vända sin kran och lyfta ut taxin och sätta ner den på en (otroligt nog!) ledig parkeringsplats.

Enkelt och smärtfritt.

Fast helt billigt blev det förstås inte. Zübeyedes pappa kunde inte komma och hämta sin taxi förrän ikväll och parkering kostar 18 kronor i timmen...

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: