måndag 14 april 2008

Del 69: Fishy Blubb Blubb v4.0 har hydrofobi..

De senaste dagarna har jag och Fishy Blubb Blubb v4.0 vant oss vid varandra. Jag trodde det var som han var blyg när han envisades med att hålla sig gömd bakom växterna men problemet visade sig ligga djupare än så.

Fishy Blubb Blubb v4.0 har hydrofobi. Han är rädd för vatten.

Min första tanke var att byta ut honom, att jag inte orkar gå igenom det här igen. Först Christian Olsson med trestegsskräck och nu en fisk med vattenskräck. Men sen kände jag mitt ansvar. Det här är MIN fisk och jag älskar honom med alla hans fel och brister.

Så jag bestämde mig för att se till att vara inom synhåll hela tiden och lovade Fishy Blubb Blubb v4.0 att så fort vattnet försökte några tricks skulle jag ge det en örfil. Jag tolererar inte vatten som tjafsar med mina djur!

Därför har det dröjt ett tag med nya anteckningar i den här inte-dagboken. Jag har inte velat gå ifrån Fishy Blubb Blubb v4.0 för att skriva på datorn.

Idag kom jag på att jag kunde flytta ut datorn till vardagsrummet och sitta bredvid akvariet och skriva. Det funkar jättebra. Tur att jag inte har scriptofobi...

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: