söndag 16 mars 2008

Del 28: Mörbultad och genomblöt

Usch, jag vaknade mörbultad och genomblöt i morse..

Kravlade mig ur sängen och tog mig ut i vardagsrummet. Kastade ett öga på akvariet och såg Fishy Blubb Blubb 2 blänga på mig.

"Vad är det?" fräste jag. "Har du ätit glo-soppa med titte-bullar och se-sås?"
"Kikärtor" svarade Fishy Blubb Blubb 2.

Fishy Blubb Blubb 2 - Jag 1-0..

Fortsatte ut i köket. Åt frukost. Palsternacka.
Undrade vad som hände igår. Min källa uppgav ju att Christer Sjögren skulle vinna och så är det Charlotte Perrelli som gör det.

Funderar på att skriva ett bidrag till nästa år. Har redan kommit på texten till refrängen:

"Charlotte Perrelli,
det är ditt felli,
att det är för mycket beckerell i,
forelli."

Ganska nöjd.

"Men det är väl inte sant?" tänker ni. Nä, men det var väl heller inte helt trovärdigt när Sanna Nielsen sjöng "empty room" i Globen inför 13000 personer.. Och nådde en andraplats.

Tog en långpromenad. Vid Centralen stod en man och basunerade ut att det är 2605 år sedan babylonierna under ledning av kung Nebukadnessar II intog Jerusalem. Löjligt namn på en kung. Varför ta namn efter ett rymdskepp från en filmtriologi som inte har premiär förrän 2600 år senare?

Det är som stadsdelen Frölunda i Göteborg som tagit namn efter ett hockeylag. Varför liksom? Är det så mycket fantasi göteborgarna (och de babylonska kungarna) kan frambringa?

När jag kom hem hörde jag systrarna Gustafsson bråka. Syster Gustafsson skrek att fula fru Gustafsson ljugit om att Björn är hennes barnbarn då hon inte har några barn. Fula fru Gustafsson vrålade tillbaka att hon låtit bli att skaffa barn för att kunna lägga all sin kärlek på sitt barnbarn.

Kände mig fortfarande mörbultad så jag la mig i rulltrappan och lät det översta trappsteget massera min onda rygg. Kändes bättre. Tyvärr fortsatte systrarna Gustafsson att mörbulta mina öron med ord som slyna, bitch och kantarellmanglare. Det sista var tydligen efter en svampfejd i höstas..

Nu ska jag ringa och skälla ut min källa.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: