lördag 4 augusti 2007

Del 12: Ägget

Haha! Två underbara saker har hänt sedan sist!

Jag hittade ett ägg när jag städade! Jag har ingen aning om vad det är för ägg men det är lite brunaktigt och ungefär tre gånger en centimeter. Jag har lagt det under en lampa så att det ska hålla sig varmt. Undrar om det kommer att bli nåt.

Men bäst av allt! Killen från igår ringde på dörren igen och frågade om Hinto fick komma ut och leka och den här gången lät Hinto mig bestämma över mina egna ord så jag svarade javisst och ut for han!

Fast han har lämnat en liten egenhet efter sig som jag upptäckte i samband med att jag hittade ägget. (Jag hann aldrig börja städa innan killen ringde på dörren.)

Jag tänkte först äta upp det och letade fram salt och peppar och en kastrull för att koka det, men så råkade jag få lite peppar i näsan så att jag nös. Just som jag gjorde det flashade det till en kort filmsnutt för mina ögon. Filmen föreställde en lägenhet som verkade tom för ögonblicket. Jag hann inte se mycket mer än att jag befann mig i köket innan jag var tillbaka i min egen verklighet igen.

Efter det bestämde jag mig för att låta ägget få en ny chans och lade det under lampan och sedan började jag sniffa peppar.

Jag har än så länge upptäckt följande saker i lägenheten:

  • Den är väldigt stökig.
  • Jag har sett minst fem kammar, fyra hårborstar och åtta hårtorkar!
  • I ena fönstret fanns två krukväxter och i den ena krukan låg något som såg ut som ett mögligt krucifix.
  • På bordet stod en skål med några bananer.

Men jag har ingen aningen om vem det är som bor där eller vad allt det här betyder. Samtidigt som det är skönt att vara av med Hinto så känns det väldigt läskigt att min hjärna inte fungerar som den gjorde tidigare..

Och så har jag börjat fundera på att installera en rulltrappa i mitt trapphus.



Så blev min dag. Inte.

Inga kommentarer: