onsdag 23 juli 2008

Del 94: Röjningsarbetet tar tid

Det är något filosofiskt vackert med ett röjningsarbete som äger rum på femte våningen i ett hyreshus. Om man inte bodde på femte våningen förstås...

Röjningsarbetet tar tid. De har hittat resterna av Benkes bankar, men det är i stort sett allt de hittat av värde. Inga spår av systrarna Gustafsson. Det har jag tvetydiga känslor kring. Jag önskar inte livet av dem. Men är de döda önskar jag dem inte livet åter. Jag har uppenbarligen vaknat på min filosofiska sida idag...

Det gjorde inte Christian Olsson. Han vaknade på sin skadade sida. Han bor hos mig ett tag igen. Stefan Holm har ringt och beklagat det inträffade. Susanna Kallur likaså. Johnny Holm också. Tror jag. Jag fattade inte riktigt vad han sa.

Men jag tycker inte de behöver beklaga sig. Så jobbigt är det inte att bo med Christian Olsson.

Christian Olsson... Jag har alltid tyckt att det varit ett knarkarnamn, men aldrig riktigt kunnat motivera varför. Men så kom jag på det. Det är ju samma initialer som Clark Olofsson, denna knarkkung!

Om en knarkkung hade varit en kung gjord av knark hade Per Gessle kunnat sjunga "Här kommer kung av knark! Här kommer kungen av amfetamin!" Fast det hade väl inte blivit tydligare för det...

Många tankar idag. Tror jag ska sova middag en stund och lugna mitt huvud.

Så var min dag. Inte.

Inga kommentarer: